Tilbake til Clearhaus.com

Dansk fintech slår seg sammen for å konkurrere med Klarna i Norge

21 april 2020

Danske fintechs ANYDAY og Clearhaus annonserer et ambisiøst partnerskap for å komme inn på det Norske markedet å konkurrere med globale spillere.

Jonas Overgaard, CEO, ANYDAY & Claus Christensen, CEO, Clearhaus

Leverandøren av betalingstjenester ANYDAY og innløseren og den finansielle institusjonen Clearhaus annonserer i dag et nytt partneskap. De to selskapene er nå i gang med å tilby et nytt alternativ for nettbutikker i Norge.

Med et dedikert support team i Norge er ANYDAY dypt engasjerte i å tilby topp moderne tjenester til Norske nettbutikker, samtidig som Clearhaus legger de teknologiske skinnene for utvidelsen.

“Vi er utrolig stolte over å ha Clearhaus med på våres reise inn i Norge. Norge har en av Europas høyeste transaksjons gebyrer, så vi ser et stort potensiale i det Norske markedet hvor Klarna i dag har uproposjonalt store markedsandeler. Vi har i dag teknologien på plass, og et support team klar hver ukedag fra 08-20. Med andre ord - Vi er klar til å møte Klarna,” sier CEO i ANYDAY, Jonas Overgaard.

ANYDAY er den nye ungen i nabolaget på betalingsområdet. En one-stop-shop for merchants, der ANYDAY tilbyr en brukervennlig betalingsplattform som både håndterer betalinger og innløsning i et. Firmaet har allerede ansatt flere Norske supportere.

Som en gjennomført finansiell institusjon, støtter Clearhaus ANYDAY med volum og teknologi. Med 11,000+ merchants under seg og mulighet til å håndtere de nyeste betalingsmetodene som Apple Pay og Google Pay, ser Clearhaus frem til å betjene de Norske kundene.

“E-handel i Norge er utrolig populært, og vi er klar til å hjelpe alle Nordmenn til å håndtere denne utviklingen. Vi er sikker på at ANYDAY vil få umiddelbar trekkraft i Norge,” sier CEO i Clearhaus, Claus Christensen.

Det gjennomsnitlige årlige nettbruket i Norge er 28 prosent høyere enn det Europeiske gjennomsnittet - bare overgått av Danmark. Den Danske betalingsduoen får dermed fersk kunnskap, og tilbyr en pakke uten abonnementsavgift, lave transaksjonsgebyrer og gratis oppsett for alle nettbutikker.

“Vi tilbyr en avtale som er svært konkurransedyktig, og vi kan ikke vente med å presentere oss for de Norske online selgerne“, sier CEO i ANYDAY, Jonas Overgaard.

Kontakt for mer informasjon

Anders Holmgaard, Presse-sjef i Clearhaus, tel .: +45 60704967, email: ah@clearhaus.com

Om Clearhaus

Clearhaus er en betalingsinstitusjon og en Europeisk lisensiert innløser som betjener mer enn 11,000 nettbutikk eiere i 33 land med enkle og sikre løsninger til konkurransedyktige priser. Med å bruke Clearhaus kan nettbutikk eiere akseptere betalinger fra Visa, MasterCard og Apple Pay på 1-3 dager. Clearhaus har på kort tid fått markedsandel blant Europeiske innløsere. Som en pioner innen betalingsteknologi var Clearhaus den første i Danmark til å kunne tilby Apple Pay og Google Pay som betalingsmetoder til nettbutikk eiere. Clearhaus fortsetter med å legge til innovative funksjoner som gjør betalingen bedre og mer uanstrengt.

Om ANYDAY

ANYDAY er en online betalingsløsning som håndterer både betalinger og innløsning i et. ANYDAY tilbyr lave transaksjons gebyr, gratis oppsett for nettbutikker og en profesjonell kunde service fra 08-20 alle arbeidsdager. ANYDAY presenterer Danmark, Norge og Spania.

Still et spørsmål