E-handlen boomer på Færøerne

16 jul 2020

Corona-krisen har modnet det færøske e-handelsmarked. Nu går Clearhaus og den lokale Terminal.fo sammen om at gøre betalinger nemmere og hurtigere.

Færøerne oplever lige nu et boom i antallet af online forretninger. Derfor indgår den færøske betalingsgateway Terminal.fo et partnerskab med det danske betalingsinstitut Clearhaus for at øge hastigheden på at oprette webshops.

“De seneste måneder har vi set en helt enorm færøsk efterspørgsel på at kunne sælge varer online. Det imødekommer vi nu,” siger Mourits Clementsen, salgsleder hos Terminal.fo.

Dermed følger Færøerne den globale trend, der har øget onlinesalget i kølvandet på COVID-19 krisen. Udfordringen har imidlertid været, at onlinesælgere i mange andre lande kunne oprette en webshop meget hurtigere, end indbyggerne på den lille ø i Nordatlanten. Men det nye partnerskab med Clearhaus betyder, at tilladelsen til at drive webshop nu kan gives på blot 1-3 dage.

“Det er blevet meget vigtigt for færøske webshopejere, at de kan begynde at sælge deres varer hurtigt. Det kan de nu, og Clearhaus er en helt ideel partner til at varetage dette,” siger Mourits Clementsen.

Med partnerskabet mellem Clearhaus og Terminal.fo bliver det Clearhaus der står for indløsningsaftaler for alle de webshops der ønsker at komme hurtigt og nemt i gang.

Færøernes 52.000 indbyggere deler på mange områder internetvaner med broderfolket i Danmark, som er nogle af de mest aktive online shoppere i verden. Således er det et voksende e-handelsmarked, som Clearhaus træder ind på.

“Vi ser meget frem til at hjælpe vores nordiske venner på Færøerne med at komme op på et nyt niveau hvad angår online betalinger. Det betyder meget for os, at Terminal.fo har valgt vores teknologi for at kunne tilbyde en nem og hurtig service,” siger CEO hos Clearhaus, Claus Methmann Christensen.

Kontakt for mere information

Anders Holmgaard, presserådgiver, tel.: +45 60704967, email: ah@clearhaus.com

Om Clearhaus

Clearhaus er et dansk betalingsinstitut og en indløser med europæisk licens, der servicerer mere end 13.500 online forretninger i 33 lande med simple og sikre betalingsløsninger. Ved at benytte sig af Clearhaus kan online forretninger komme i gang med at acceptere betalinger fra bl.a. Visa og Mastercard i løbet af 1-3 dage. Som foregangsvirksomhed inden for betalingsteknologi var Clearhaus først i Danmark med at tilbyde Apple Pay og Google Pay som betalingsmetoder. Virksomheden er også Visa og Mastercard Principal Member. Clearhaus har hovedkontor i Aarhus og beskæftiger ca. 50 ansatte.

Om Terminal.fo

Terminal.fo er er en markedsledende betalingsgateway på Færøerne, som tilbyder betalingsløsninger til både fysiske butikker og online forretninger. Terminal.fo har hjemme i Hósvik nord for Torshavn.