Tilbage til Clearhaus.com

Clearhaus indgår alliance med britisk Stripe-konkurrent

5 oktober, 2020

Clearhaus skal ruste fintechvirksomheden GR8PAY til at udkonkurrere Stripe og Paypal på det europæiske betalingsmarked.

Den britiske fintechvirksomhed GR8PAY indgår i dag et partnerskab med Clearhaus. Nu skal det danske finansinstitut levere den betalingsteknologi, der er nødvendig for, at GR8PAY kan tilbyde betalinger til online forretninger i hele Europa. Partnerskabet vækker glæde hos Clearhaus.

”Fra starten har det været tydeligt, at GR8PAY har samme værdier som os. Teamet har en sjælden kombination af viden, talent og en oprigtig vilje til at levere de bedste løsninger til både udviklere og online forretninger,” siger administrerende direktør i Clearhaus, Claus Methmann Christensen. Han tilføjer:

”Vi er altid åbne for at indgå i strategiske samarbejder med lovende fintechvirksomheder. Så vi ser virkelig frem til at være med på GR8PAYs lovende rejse.”

GR8PAY er en fintech-startup, der tilbyder forretninger at sælge varer online nemt og hurtigt. Værdier, der ifølge GR8PAYs CEO, Jamie Hall, stemmer godt overens med Clearhaus-produktet.

”Det, vi lægger mest vægt på ved Clearhaus, er de letforståelige API’er, som Clearhaus tilbyder. Kombinationen med hurtig onboarding på bare 1-3 dage, god support og et omfattende risikoprofileringssystem gør, at vi har fundet den perfekte partner til vores fremtidige ekspansion i Europa,” siger Jamie Hall.

Selvom GR8PAY blev grundlagt for kun 6 måneder siden, har virksomheden allerede fundet sin måde at skille sig ud fra mængden. GR8PAY adskiller sig nemlig fra eksempelvis Stripe og PayPal ved at have bygget udviklerportalen, Pay2Code.

”Vores større konkurrenter lader ofte udviklerne i stikken. Men hos os kan udviklerne kommunikere direkte med os gennem Pay2Code. Vi vil være de bedste til at imødekomme udviklernes behov, og til gengæld tilbyder vi en højt kvalificeret kundeservice, ”siger Jamie Hall.

Gr8Pay opererer i øjeblikket udelukkende i Storbritannien, men planlægger at udvide til resten af Europa inden for de kommende måneder.

Kontakt for mere information

Anders Holmgaard, pressemedarbejder hos Clearhaus, tlf. +45 60704967, e-mail: ah@clearhaus.com

Om Clearhaus

Clearhaus er et dansk finansinstitut og indløser med europæisk licens, der servicerer mere end 15.000 online forretninger i 33 lande med simple og sikre betalingsløsninger. Ved at benytte sig af Clearhaus kan online forretninger komme i gang med at acceptere betalinger fra bl.a. Visa og Mastercard i løbet af 1-3 dage. Clearhaus er foregangsvirksomhed inden for betalingsteknologi var Clearhaus først i Danmark og er Visa og Mastercard Principal Member. Clearhaus har hovedkontor i Aarhus og beskæftiger ca. 60 ansatte.

Om GR8PAY

GR8PAY er en britisk baseret fintechvirksomhed og betalingsgateway grundlagt i 2020. GR8PAY betjener webudviklere med eksklusiv adgang til udviklerportalen Pay2Code og et meget responsivt supportteam. GR8PAYs kunder kan tilgå betalingstjenester med lave transaktionsgebyrer, ingen månedlige gebyrer, ingen installationsgebyrer og ingen afbestillingsgebyrer.

Stil et spørgsmål

Later